Data powrotu

infolinia e-podróżnik.plChcesz sprawdzić rozkład jazdy lub kupić bilet?
Zadzwoń 703402802Czynne całą dobę
Infolinia udziela informacji na temat połączeń, cen biletów, a także umożliwia zakup biletów przez telefon. Dostępna przez całą dobę,
365 dni w roku.

Koszt: 2,58 PLN z VAT/min
Nie dzwonisz z Polski?
Zobacz numery dla innych krajów

ukryj informacje

Ukryj mapę

Pomoc

Zakup biletów

 Czy muszę się zarejestrować, aby kupić bilet przez e-podróżnika?

Nie, posiadanie konta nie jest wymagane do zakupu biletów w naszym serwisie. Konto przydaje się osobom, które dokonują częstych zakupów biletów.

 Jak kupić bilet?

Aby dokonać zakupu biletu, należy wyszukać połączenie za pomocą wyszukiwarki prostej lub zaawansowanej. Jeżeli przy kursie znajduje się aktywna ikona "Kup bilet" oznacza to, że istnieje możliwość zakupu biletu na to połączenie. Po kliknięciu w ikonę "Kup bilet" należy wypełnić formularz zakupu oraz dokonać płatności. Bilety można kupić również telefonicznie poprzez infolinię e-podróżnik.pl pod numerem telefonu 703 402 802.

 Jak zapłacić za bilet?

Zarezerwowany bilet można opłacić na kilka sposobów:
  1. Przelew internetowy - na stronie wyboru rodzaju płatności zaznacz bank, z którego będziesz płacił i postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami.
  2. Karta płatnicza - na stronie wyboru rodzaju płatności zaznacz "Karta płatnicza" i postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami. Obsługiwane karty płatnicze: VISA, MasterCard, Diners Club, JCB, PolCard. Akceptowane są karty wystawione zarówno przez polskie, jak i zagraniczne banki.
  3. Przelew tradycyjny - jeżeli nie posiadasz konta internetowego lub karty płatniczej, możesz wybrać przelew tradycyjny. W tym celu na stronie wyboru rodzaju płatności zaznacz "Przekaz/Przelew tradycyjny". Po kliknięciu "Zapłać" wybierz bank, w którym będziesz wykonywać wpłatę, a następnie pobierz druk polecenia zapłaty.
  4. Przelew z zagranicznego konta bankowego – na stronie wyboru rodzaju płatności zaznacz „Sofortbanking” i postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami. Przelew możesz wykonać w następujących walutach: EUR, GBP, CHF.
  5. Gotówka – kup bilet w jednym z ponad 100 stacjonarnych punktów sprzedaży.

 Zapłaciłem za bilet, ale nie otrzymałem go jeszcze. Dlaczego?

Internetowy zakup biletu

Jeśli transakcja została zakończona powodzeniem (podczas zakupu nie pojawił się komunikat o błędzie), poczekaj 30 minut – powinieneś otrzymać bilet SMS lub bilet PDF na e-mail (zaksięgowanie wpłaty przez system może trwać do 30 minut).

Jeśli po upływie 30 minut nadal nie otrzymałeś biletu:

  • sprawdź czy e-mail z biletem nie został przeniesiony do folderu SPAM w twojej skrzynce pocztowej
  • jeśli wybrałeś przelew tradycyjny i zapłaciłeś np. na poczcie lub w placówce banku to nasz system może zaksięgować wpłatę nawet dopiero po kilku dniach – wtedy otrzymasz bilet.
  • skontaktuj się Biurem Obsługi Klienta, tel. 12 399 44 10, bilety@e-podroznik.pl

Telefoniczny zakup biletu

Jeśli dokonałeś przelewu zgodnego z wytycznymi przekazanymi przez konsultanta i wysłanymi do Ciebie poprzez email/SMS, poczekaj aż minie wyznaczony termin zapłaty, który został podany podczas dokonywania telefonicznej rezerwacji.

Jeśli po upływie tego terminu nadal nie otrzymałeś biletu:

  • sprawdź czy e-mail z biletem nie został przeniesiony do folderu SPAM w twojej skrzynce pocztowej
  • skontaktuj się Biurem Obsługi Klienta, tel. 12 399 44 10, bilety@e-podroznik.pl

 Ile wolnych biletów zostało jeszcze na dany kurs?

Po najechaniu myszką na aktywną ikonę „Kup bilet” pojawia się informacja ile miejsc jest jeszcze dostępnych w sprzedaży internetowej. Dodatkowe bilety można zwykle kupić na dworcu lub u kierowcy – aby sprawdzić dostępność miejsc w sprzedaży dworcowej lub u kierowcy, należy skontaktować się bezpośrednio z przewoźnikiem obsługującym dany kurs. Dane kontaktowe przewoźników.

 Dlaczego ikona „Kup bilet” jest szara/nieaktywna?

Nieaktywna ikona „Kup bilet” oznacza, że przewoźnik wykonujący dany kurs nie prowadzi sprzedaży biletów w serwisie lub sprzedaż na kurs została już zakończona. Czas zakończenia sprzedaży online jest indywidualnie definiowany przez przewoźnika – w przypadku niektórych kursów jest to 30 minut przed odjazdem autobusu, w przypadku niektórych może to być nawet 24h.
Aby poznać dokładną przyczynę braku możliwości zakupu biletu, należy najechać myszką na nieaktywną ikonę „Kup bilet”.

 Czy gdy kupuję bilet muszę zakładać konto i logować się?

Nie. Bilet można kupić bez logowania się – wtedy do zarządzania biletem (np. do jego zwrotu) używa się Numeru Biletu, który zostanie podany na końcu transakcji.

Stworzenie konta w serwisie e-podróżnik.pl i zalogowanie się podczas zakupu biletu daje jednak dodatkowe korzyści użytkownikowi. Są to między innymi: zapamiętanie przez system danych osobowych użytkownika do kolejnego zakupu (nie trzeba wpisywać ich ponownie); dostęp do promocji – system zapamiętuje wszystkie transakcje danego użytkownika i jeżeli przewoźnik wprowadzi promocje dla stałych użytkowników to tylko zarejestrowani użytkownicy będą mogli z nich skorzystać.

 Otrzymałem bilet SMS lub bilet PDF na e-mail. Co mam teraz zrobić?

Zabierz bilet ze sobą do autobusu. Zabierz telefon z SMSem lub wydrukowany bilet, który dostałeś na e-mail. WAŻNE: razem z biletem zabierz do autobusu dokument tożsamości, którego dane podałeś podczas zakupu biletu – będzie on sprawdzony przez kierowcę. Jeśli kupiłeś bilet z ulgą, zabierz do autobusu dokument uprawniający do tej ulgi.

 Wybrałem bilet w formie PDF na e-mail, czy muszę go wydrukować?

Tak, bilet dostarczony w formie PDF musi być wydrukowany. Ważne: bilet jest ważny tylko razem z ważnym dokumentem tożsamości podanym podczas zakupu. Jeśli kupiłeś bilet z ulgą, zabierz też do autobusu dokument uprawniający do tej ulgi.`

 Pomyliłem dane pasażera na bilecie, jak mogę je zmienić?

Zaloguj się do serwisu (jeśli posiadasz konto) lub wprowadź Numer Biletu. Następnie kliknij „Edytuj dane podróżnego” i popraw dane.

 Czy za bilet w formie SMS pobierana jest dodatkowa opłata?

Nie. Jednak w razie utraty biletu w postaci SMS możesz, po zalogowaniu się do systemu e-podróżnik.pl, maksymalnie 2 razy ponownie wysłać sobie bilet SMS na telefon komórkowy.

 Wybrałem i dostałem bilet w formie SMS, czy mogę dostać go w formie PDF na e-mail?

Tak. Zaloguj się do serwisu (jeśli posiadasz konto) lub wprowadź Numer Biletu. Następnie kliknij „Pobierz bilet w PDF” lub „Wyślij na e-mail lub SMS”.

 Wybrałem i dostałem bilet w formie PDF na e-mail, czy mogę dostać go w formie SMS?

Tak. Zaloguj się do serwisu (jeśli posiadasz konto) lub wprowadź Numer Biletu. Następnie kliknij „Wyślij na e-mail lub SMS”. UWAGA: Bilet SMS możesz wysłać sobie tylko trzykrotnie.

 Skasowałem bilet SMS w telefonie. Czy mogę go dostać jeszcze raz?

Tak. Zaloguj się do serwisu (jeśli posiadasz konto) lub wprowadź Numer Biletu. Następnie kliknij „Wyślij na e-mail lub SMS”. UWAGA: Bilet SMS możesz wysłać sobie dodatkowo tylko dwukrotnie.

 Skasowałem e-mail z biletem PDF. Czy mogę go dostać jeszcze raz?

Tak. Zaloguj się do serwisu (jeśli posiadasz konto) lub wprowadź Numer Biletu. Następnie kliknij „Pobierz bilet w PDF” lub „Wyślij na e-mail lub SMS”.

 Kupiłem bilet, ale nie zdążyłem zapłacić, co mam zrobić?

Internetowy zakup biletu

Jeśli zarezerwowałeś bilet, ale z jakichś powodów nie dokończyłeś transakcji (nie zapłaciłeś), to po prostu wyszukaj kurs jeszcze raz i ponownie kup bilet. Jeśli przy próbie ponownego zakupu okazuje się, że nie ma już wolnych miejsc w sprzedaży internetowej na ten kurs, to poczekaj 30 minut – po tym czasie system anuluje bilet, który zarezerwowałeś poprzednio i doda go do puli dostępnych biletów.

Telefoniczny zakup biletu

Jeśli zarezerwowałeś bilet telefonicznie, ale z jakichś powodów nie zapłaciłeś za niego (nie wykonałeś przelewu), to, po upływie wyznaczonego na zapłatę terminu, rezerwacja tego biletu zostanie anulowana przez system i wróci on do puli dostępnych biletów. Możesz ponownie kupić bilet telefonicznie lub internetowo.

 Czy mogę dokonać rezerwacji biletu przez telefon?

Tak. Bilety można kupić również telefonicznie poprzez infolinię e-podróżnik.pl pod numerem telefonu 703 402 802.

 Kupiłem bilet, ale autobus nie przyjechał/zepsuł się. Co mam zrobić?

Jeśli kupiłeś bilet i nie mogłeś pojechać z winy przewoźnika, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu 12 399 44 10 wew. 2 lub przesłanie pisemnej reklamacji bezpośrednio na adres e-mail bilety@e-podroznik.pl - w Twoim imieniu skontaktujemy się z przewoźnikiem i wyjaśnimy zaistniałą sytuację.

 Czy mogę zwrócić bilet i jak mogę to zrobić?

Tak, istnieje taka możliwość – warunki zwrotu biletu określa każdy przewoźnik indywidualnie. Informacja o terminie oraz wartości zwrotu podana jest już podczas zakupu biletu, jeszcze przed dokonaniem płatności. Podczas dokonywania rezerwacji należy kliknąć w „Warunki oferty i zwrotu biletu”.

Aby już po dokonaniu zakupu sprawdzić, czy dany bilet można jeszcze zwrócić zaloguj się do serwisu (jeśli posiadasz konto) lub wprowadź Numer Biletu. Następnie kliknij „Zwrot biletu” - jeśli zwrot biletu nie jest już możliwy pojawi się odpowiedni komunikat.

Jeśli zwrot biletu jest możliwy pojawia się okienko, w którym należy wybrać bilet, który chcesz zwrócić oraz podać numer konta bankowego, na które przelejemy pieniądze. Zgodnie z regulaminem mamy 14 dni roboczych na dokonanie zwrotu pieniędzy.

 Czy mogę zmienić datę lub godzinę wyjazdu i jak to zrobić?

Jeśli chcesz zmienić datę wyjazdu (czyli chcesz jechać tym samym kursem, tego samego przewoźnika, o tej samej godzinie, tylko w inny dzień), musisz sprawdzić czy dla danego kursu jest to możliwe. Aby to zrobić, zaloguj się do serwisu (jeśli posiadasz konto) lub wprowadź Numer Biletu. Następnie kliknij „Zmień datę wyjazdu” i postępuj według podanych tam wskazówek - jeśli zmiana daty nie jest możliwa pojawi się odpowiedni komunikat.

Jeśli chcesz zmienić godzinę odjazdu – musisz zwrócić zakupiony bilet i kupić nowy. Sprawdź jak zwrócić bilet.

 Czy mogę zarezerwować bilet online lub telefonicznie, a zapłacić i odebrać bilet u kierowcy/na dworcu?

Nie. Prowadzimy tylko równoczesną rezerwację i sprzedaż biletów. Użytkownik otrzymuje opłacony bilet w formie SMS lub w formie PDF na e-mail.

 Ile czasu mam na opłacenie biletu?

Internetowy zakup biletu

Każdy użytkownik, podczas zakupu biletu, musi dokonać płatności w czasie 30 minut. Jest to spowodowane tym, że po zatwierdzeniu poprawności danych dotyczących biletu, system wyjmuje z puli dostępnych miejsc na dany kurs, tyle miejsc ile podał użytkownik podczas wypełniania formularza. Jeśli pula dostępnych miejsc będzie pusta, żaden inny użytkownik nie będzie mógł dokonać zakupu biletu na ten kurs. Jeżeli płatność nie zostanie dokonana w ciągu 30 minut miejsca zarezerwowane przez użytkownika wracają z powrotem do puli miejsc dostępnych, dając innym użytkownikom możliwość ich rezerwacji.

Telefoniczny zakup biletu

Każdy użytkownik dokonujący zakupu telefonicznego otrzymuje na email lub SMS datę i godzinę, do której nasz system musi otrzymać wpłatę za zarezerwowany bilet. Termin ten jest ustalany ze względu na formę płatności wybraną przez użytkownika podczas rezerwacji telefonicznej. Jeżeli płatność nie zostanie dokonana w wyznaczonym terminie, miejsca zarezerwowane przez użytkownika wracają z powrotem do puli miejsc dostępnych, dając innym użytkownikom możliwość ich rezerwacji.

 Czy ceny biletów autobusowych zakupionych w e-podróżnik.pl są takie same jak te sprzedawane na dworcu i u kierowcy?

Ceny biletów autobusowych sprzedawanych w naszym serwisie są ustalane przez przewoźników. Obecnie większość przewoźników sprzedających bilety w serwisie e-podróżnik.pl stosuje te same ceny, po jakich sprzedają bilety w kasach na dworcu i u kierowcy w autobusie. Przewoźnicy mają też jednak możliwość sprzedaży biletów w innych cenach, przygotowanych specjalnie do sprzedaży w internecie.

 Chciałbym otrzymać fakturę VAT, co muszę zrobić?

Fakturę potwierdzającą zakup biletu otrzymuje każdy klient - domyślnie jest ona wystawiana na osobę fizyczną. Jeżeli chcesz otrzymać fakturę wystawioną na firmę, podczas zakupu biletu zaznacz opcję „Proszę o wystawienie faktury VAT” oraz podaj dane do faktury. Fakturę otrzymasz na adres e-mail. Możesz też po zakupie pobrać ją z naszej strony. Aby to zrobić, zaloguj się do serwisu (jeśli posiadasz konto) lub wprowadź Numer Biletu. Następnie kliknij „Wyślij duplikat faktury”.

 Podczas zakupu biletu zapomniałem zaznaczyć opcji "Proszę o wystawienie faktury VAT". Czy mogę otrzymać fakturę wystawioną na firmę?

Tak. Fakturę wystawioną na osobę fizyczną można skorygować, w tym celu zaloguj się w serwisie (jeśli posiadasz konto) lub wprowadź Numer Biletu. Następnie kliknij "Korekta danych faktury" i uzupełnij formularz. Skorygowana faktura zostanie wysłana na podany adres e-mail.

 Co to jest Skarbonka i jak z niej korzystać?

Skarbonka jest sposobem płatności za bilety. Działa podobnie jak karta prepaid w telefonie. Użytkownik doładowuje Skarbonkę dowolną kwotą, a następnie używa jej podczas kupowania biletów. Płatność za pomocą Skarbonki zachodzi natychmiastowo.

Niewykorzystane środki można w każdym momencie zwrócić na rachunek. Usługa działa dla zarejestrowanych użytkowników.

 Kto pobiera opłatę transakcyjną?

Opłatę transakcyjną pobiera firma Teroplan S.A. właściciel serwisu e-podróżnik.pl. Nie pobiera jej przewoźnik, więc nie stanowi ona części ceny biletu.

 Dlaczego e-podróżnik.pl nalicza opłatę transakcyjną?

Od dnia 2 kwietnia 2013 roku z naszego portalu zostały usunięte wszelkie reklamy, co uczyniło go dużo bardziej przyjaznym dla użytkownika oraz znacznie zwiększyło szybkość ładowania stron serwisu. Reklamy były irytujące dla użytkowników, a przychody z nich były nie wystarczające, aby utrzymać jakość serwisu na odpowiednim poziomie, dlatego przychody te zastąpiła opłata transakcyjna. Obecnie nad rozwojem serwisu pracuje ponad 50 osób. Pamiętaj, że e-podróżnik.pl to nie tylko portal internetowy, ale też aplikacja na urządzenia mobilne oraz infolinia. Wprowadzenie opłaty transakcyjnej pozwoli Ci korzystać za darmo, bez żadnych ograniczeń z naszej wyszukiwarki połączeń w internecie oraz nawigacji w transporcie publicznym na urządzenia mobilne oraz zapewni, że podczas użytkowania tych produktów nie będziesz nękany reklamami, a system będzie działał płynnie i będzie dla Ciebie przyjazny. Dodatkowo, w związku z wprowadzeniem opłaty transakcyjnej, zlikwidowaliśmy opłatę za dostarczenie biletu SMS-em.

 Czy istnieje możliwość zakupu biletu bez ponoszenia kosztów opłaty transakcyjnej?

Tak. Jeżeli dany dworzec prowadzi sprzedaż biletów na trasie, na której planujesz kupić bilet, to możesz dokonać zakupu biletu na tym dworcu nie ponosząc opłaty transakcyjnej. Jeżeli przewoźnik prowadzi sprzedaż biletów na interesującej Cię trasie u kierowcy w autobusach, to tam możesz również nabyć bilet bez opłaty transakcyjnej. Pamiętaj jednak, że wiąże się to z ryzykiem braku miejsc w autobusie. Aby, dowiedzieć się czy na danej trasie prowadzona jest sprzedaż na dworcu lub u kierowcy, skontaktuj się z przewoźnikiem obsługującym dane połączenie. Bilet bez opłaty transakcyjnej możesz także kupić przez naszą infolinię prowadzoną pod numerem 703 402 802 - koszt połączenia 2,58 PLN brutto/minuta.

 Jaki jest koszt opłaty transakcyjnej?

Opłata transakcyjna naliczana jest od kwoty transakcji brutto i wynosi 10% wartości zamówienia, ale nie więcej niż 0,39 zł dla połączeń do 50 km i nie więcej niż 5 zł powyżej 50 km.

Przykłady:

  1. Kupujesz 1 bilet dla siebie za 30 PLN. Opłata wynosi 3 PLN. To przykład najbardziej typowej sytuacji.
  2. Kupujesz 1 bilet dla siebie i 2 dla znajomych w jednej transakcji. 1 bilet kosztuje 25 PLN. Centa transakcji wynosi więc 75 PLN. Opłata wynosi 5 PLN. Ten przykład pokazuje, że opłaca się kupować bilety grupowe, ponieważ wtedy opłata transakcyjna przypadająca na jedną osobę jest niższa, niż gdyby te osoby kupowały bilety oddzielnie.
  3. Kupujesz 1 bilet dla siebie za 130 PLN. Opłata wynosi 5 PLN. Ta sytuacja obrazuje, że w przypadku drogich biletów na odległe trasy masz pewność, że opłata nie przekroczy 5 PLN.
  4. Kupujesz 1 bilet ulgowy dla siebie ze zniżką studencką. Bilet po zniżce kosztuje 9,50 PLN. Opłata wynosi 95 groszy.

Zauważyłeś błąd na stronie? Zgłoś to

Copyright 2006-2017 by Teroplan S.A.
Informacja o plikach cookiesSerwis www wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
W celu uzyskania dodatkowych informacji należy zapoznać się z naszym regulaminem wykorzystywania plików cookies.
Zamknij
Wyszukiwanie połączeń
wyszukiwarka rozkładów jazdy